پنگوئن خانم :)

اینجا یک دفتر خاطرات آنلاین است با خواندن آن وقت خود را هدر ندهید :)

با تشکر

بایگانی

آنتی فرجایل

پنجشنبه, ۵ بهمن ۱۴۰۲، ۰۵:۲۶ ق.ظ

امیررضا برام یه پادکستی فرستاده بود که دو تا قسمت داشت و هر قسمتش ۲ ساعت! و موضوع بحث این بود قدرت عادت ها!

چند تا عادت میتونی از خودت بگی؟

-من عادت دارم وثتی با تلفن حرف میزنم راه برم.

-من عادت دارم وقتی سرکلاس به درس گوش میکنم نوت بردارم.

- من عادت دارم وقتی دارم تمرکز میکنم به یه چیزی گوش کنم همزمان باهاش یه کار دیگه کنم مثل راه رفتن یا خط خطی کردن!

-من عادت دارم صبح ها صبحونه بخورم!

-عادت دارم صبح ها قبل از ۹ از خواب پاشم!

- من عادت دارم شب ها قبل از خواب مسواک بزنم و دسشویی برم و حدود ۱۲ بخوابم!

- من عادت دارم با غذای بیرون نوشابه بخورم!

- من عادت دارم با وعده های غذاییم بشینم و فیلم ببینم!

- ...

 

میگفت آدم های موفق آدم های اونقد با اراده ای هم نیستن! آدم هایین که عادت های خوبی دارن!

میگفت برای اینکه یه عادتی رو شروع کنی باید بیرون رو بسازی ... عادتت رو به یه واقعه بیرونی گره بزنی! همین کاری که خیلی از ادیان رسوماتشون رو به زمان طلوع و غروب افتاب یا روز خاصی یا ساعت خاصی در روز مختص میکنن!

میگفت هر جا داری زور میزنی بدون داری یه چیزیو اشتباه میری!!

میگفت توی هر عادتی عقب نشینی و زمین خوردن وجود داره! ولی مسئله اینه که چطوری مدیریتش میکنی!
بحث این نیست که چقدر قوی تر شدی بحث اینه چقد انتی فرجایل تر شدی؟ میدونی فرقش چیه؟

انتی فرجایل ینی عیبی نداره خراب بشه ولی دوباره از اون نقطه ضربه نخواهی خورد!!

ولی هر چیز محکم و قوی‌ای احتمال اینو داره که از پا در بیاد!

میگفت شاید بخوای مثلا سیگار رو از زندگیت حذف کنی... میتونی برای شروع روزی ده دیقه کتاب بخونی! شاید تو ظاهر هیچ ارتباطی با هم نداشته باشن! ولی نکته اینه که داشتن مجموعه ای از عادت های خوب سبک زندگیت رو تغییر میده و در نهایت تو برای اینکه به اون خورده ریزه ها عادت کردی کنترل زندگی رو دستت میگیری و راحت تر به چیز ها نه میگی!

میگفت افتادن تو دام یه هوس شبیه یه سرسره اس! وقتی اولشه و اون بالایی راحت تر میتونی استاپ کنی! ولی اگه سر خوردی و افتادی دیگه رفتی و نمیشه جلوشو به این راحتی گرف! پس حواست باشه اون تمتیشن ها کجاست و قبل از اینکه سرسره هوس شروع شه جلوشو بگیر!

میگفت یه سیاستی هست که بازاریابا دارن برای اینکه یه چیزی رو بهت بفروشن با شیب کم شروع میکنن! مثلا اول خودشو طرف معرفی میکنه! پات رو میزاره لای در! و تو نمیتونی دیگه نه بگی! شیب کم! نتونستن نه گفتن! چقد که من درگیر این شدم بارها و بارها!
یه سیاست دیگه هم اینه که اول ازت یه چیز بزرگ غیر منطقی بخوان! و خب تو میگی نه! ولی چیز بعدی کوچیک تر رو از تو میخوان و خب تو به این یکی حتما میگی باشه!

 

نکته اینه تو و عادت هات یه من انتی فرجایل رو تشکیل دادی یا نه؟

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۱/۰۵
پنگوئن

نظرات  (۱)

عالیه ، جملاتی که گفته برگرفته از علم کوانتوم و البته قانون ارتعاشات هست .

باهاش زندگی میکنم ، 

یک شاه‌کلید برای زندگی در همه ابعاده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی